Αρχική σελίδα
 

 
Hilterapia editorial staff,dott. Franco Marchetti

Οι μερικοί ή ολικοί τραυματισμοί και οι εκφυλιστικές αλλοιώσεις των χόνδρων (οστεοχονδρίτιδα) των αρθρώσεων που υποβάλλονται σε καταπόνηση, προκαλούν αρνητικές συνέπειες βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Πρέπει, εδώ, να αναφερθεί ότι στους αρθρικούς χόνδρους δεν υπάρχουν αιμοφόρα αγγεία και, επομένως, στερούνται των συντηρητικών και επανορθωτικών διαδικασιών που οδηγούν στην αποκατάσταση των βλαβών. Οι υπάρχουσες αλλοιώσεις τείνουν, λοιπόν, να εξελίσσονται και να καθίστανται όλο και πιο σοβαρές, με συνεπαγόμενες μεταβολές στις μηχανικές ιδιότητες των αρθρώσεων.

Πρόκειται για μια κατάσταση που προδιαθέτει για περαιτέρω εκφυλισμό των αρθρώσεων και για την επιδείνωση των συμπτωμάτων.
Τα συμπτώματα για τα οποία διαμαρτύρονται όσοι υποφέρουν από τραυματισμούς των χόνδρων είναι συχνά μηχανικής φύσεως και, στην περίπτωση του γονάτου, μπορεί να είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τη διαφορά από εκείνα που προκαλούνται, για παράδειγμα, από έναν τραυματισμό στον μηνίσκο.

Η παρουσία θραυσμάτων χόνδρου στο εσωτερικό της άρθρωσης μπορεί να παρεμποδίσει τη φυσιολογική κινητικότητα της άρθρωσης. Προφανώς, ένα τυπικό σύμπτωμα είναι ο πόνος, που, σε γενικές γραμμές, εκδηλώνεται το πρωί, ατονεί με τη δραστηριότητα, αλλά τείνει να επανεμφανίζεται όταν καταβάλλεται έντονη προσπάθεια. Παράλληλα με τον πόνο, παρατηρείται και διόγκωση της άρθρωσης, που μπορεί να εμφανίζεται πρησμένη.

Hilterapia editorial staff,dott. Franco Marchetti Διαβάστε περισσότερα...
Hilterapia editorial staff, dott. Franco Marchetti

Σε περίπτωση που τα συμπτώματα είναι ελαφράς μορφής, προσπαθήστε να ανακουφίσετε τον πόνο με συχνά διαλείμματα και εφαρμογή πάγου.

Ωφέλιμη μπορεί να είναι και η χρήση ενός άνετου και όχι πολύ στενού νάρθηκα κατά τη διάρκεια της νύχτας. 

 

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα...
Hilterapia editorial staff, dott. Franco Marchetti

Εάν η ενόχληση είναι ελαφριάς μορφής, χρήσιμη είναι η υιοθέτηση ορισμένων ωφέλιμων συνηθειών:

  • κάνετε καθημερινά ένα ζεστό ντους μακράς διαρκείας
  • φοράτε το κολλάρο κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων
  • κάνετε τακτική αεροβική άσκηση ήπιας έντασης
  • αλλάξτε ορισμένες συνήθειες της καθημερινής σας ζωής: προσπαθήστε, για παράδειγμα, να βελτιώσετε τη εργονομία της θέσης στο χώρο εργασίας, προσέξτε τη στάση του σώματός σας και τον τρόπο εκτέλεσης ορισμένων κινήσεων, αποφεύγετε παρατεταμένες διατάσεις του λαιμού ή την παραμονή στην ίδια καθιστή ή όρθια θέση για πολλή ώρα.
Διαβάστε περισσότερα...
 
Hilterapia editorial staff,dott. Franco Marchetti Εάν πρόκειται για τραυματισμό ελαφράς μορφής, αλλά ακόμα και στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, εν αναμονή της επίσκεψης στο γιατρό, είναι χρήσιμη η εφαρμογή ορισμένων κανόνων που επιτρέπουν τον “περιορισμό των βλαβών”. Συνοψίζονται στα παρακάτω 5 σημεία:
 
Προστασία, ανάπαυση, πάγος, πιεστική επίδεση και ανύψωση.
  • Καλό είναι να προστατεύετε την άρθρωση από περαιτέρω τραυματισμούς, ακινητοποιώντας την με έναν ελαστικό επίδεσμο.
  •  Ξεκουράστε την παθούσα περιοχή, προσέχοντας να μην εκτελείτε κινήσεις που προκαλούν πόνο ή αρθρικό οίδημα.
  • Η εφαρμογή παγοκύστης συμβάλλει στην ανακούφιση του πόνου και στην ελάττωση του οιδήματος και της φλεγμονής. Καλό είναι να την τοποθετείτε στην τραυματισμένη περιοχή για 15-20 λεπτά, επαναλαμβάνοντας την εφαρμογή κάθε 2-3 ώρες.
  • Η πιεστική επίδεση βοηθάει στη μείωση του οιδήματος. Ο επίδεσμος πρέπει να εφαρμόζεται από την περιφέρεια προς το κέντρο, αποφεύγοντας το υπερβολικό σφίξιμο.
  • Μια επιπλέον βοήθεια για την υποχώρηση του πρηξίματος αφορά τη θέση στην οποία βρίσκεται το τραυματισμένο μέλος: πρέπει να κρατείται ανυψωμένο σε ανάρροπη θέση.
Διαβάστε περισσότερα...
Hilterapia editorial staff,dott. Franco Marchetti

Μερικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του προβλήματος εν αναμονή της επίσκεψης στο γιατρό είναι οι εξής:
Μη ζορίζετε τον πονεμένο αγκώνα και αποφεύγετε την εκτέλεση κινήσεων ή την εξάσκηση αθλημάτων που προκαλούν επιδείνωση του πόνου.

Επιτρέπετε στον αγκώνα σας λίγη ανάπαυση, αλλά χωρίς να τον ακινητοποιείτε πλήρως.
Εφαρμόζετε μια παγοκύστη για λίγα λεπτά αρκετές φορές τη μέρα, ξεκινώντας το συντομότερο δυνατό μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων.

Εάν υπάρχει σοβαρός τραυματισμός, καλό είναι να κρατάτε το χέρι ανυψωμένο για να μειωθεί το πρήξιμο.

Διαβάστε περισσότερα...
 

<< Αρχική < Προηγ. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμ. > Τελευταία >>